PRODUK HERBALIFE : NUTRISI SIHAT ANDA


salam semua


Have u had your shake today ?

Sudah lama rasanya saya tidak bercerita mengenai pemakanan yg sihat . Selain saya mengamalkan memakan maajun kesihatan dari kampung , juga mengambil produk Herbalife ini , seperti yang semua ingin tahu saya juga menjual herbalife yang juga dikenali sebagai  pemakanan sihat untuk melangsingkan badan anda

Hari ini saya cuma shake pagi sahaja .. alhdmulillah dah setahun lebih saya  menggunakan shake herbalife dalam seharian saya dan sekarang saya sudah mula sedar kembali bila  berat badan saya bertambah .

Di sini saya ingin kongsikan sesuatu dengan anda semua mengenai  perkara di bawah ini selain mengambil herbalife sebagai makanan kesihatan anda.



Tahukah anda cara lain untuk bantu anda melangsingkan badan ?


Bila kita sebut nak langsingkan badan, perkara penting yang harus kita titik beratkan adalah pemakanan selain senaman. Diet yang sesuai boleh membantu anda mendapatkan bentuk badan yang anda inginkan. Ok, untuk kali ni saya nak kongsi antara 20 makanan yang boleh kita jadikan sahabat ketika proses melangsingkan badan.

Makanan untuk sarapan


  • Keju -Tahukah anda, keju amat baik dalam membantu anda berdiet kerana ia mengandungi sejenis protein iaitu whey protein yang bertindak untuk merembeskan hormon yang menjadi petunjuk kepada otak. Petunjuk yang simaksudkan adalah, KENYANG. Sebab itulah bila anda makan keju anda akan mudah MUAK…:)
  • Putih Telur – Asid amino dalam putih telur membina otot tubuh. Apabila proses ini berlaku, metabolisme anda juga akan meningkat.
  • Oat – Oat sangat bagus kerana ia tidak mengandungi sebarang gula tambahan di dalamnya. Mengamalkan oat juga boleh membantu melancarkan perjalanan darah.

Makanan untuk tengahari


  • Sayur & kacang – Ikan bakar dan sayur campur adalah menu terbaik untuk makan tengahari. Setengah cawan sayur atau kacang mengandungi 150 kcal kalori dan kaya dengan protien, serat dan anti oksidan.
  • Sushi – Anda penggemar sushi? Berita baik untuk anda, kerana sushi hanya mengandungi 30-40 kcal kalori sahaja. Tapi elakkan yang digorang atau yang diletak mayonis.
  • Yogurt bebas lemak – 1 sudu yogurt asli mengandungi 10 kcal kalori. Tambahkan yogurt ke dalam salad anda.
  • Limau nipis atau Lemon – Kedua-dua buah sitrus ini membantu badan anda membuang lemak yang ada dalam badan anda. Haruman sitrus ini akan membuat anda lebih segar untuk menikmati makanan diet anda. Tambahkan sedikit limau nipis atau lemon ke dalam dressing untuk salad anda.

Alhamdulillahhh , saya sudah mula kembali menggunakan herbalife bulan lepas , saya bermula dengan F1 dahulu , selepas itu bila ada penurunan berat badan baru baru saya akan ambil F3 .

Saya juga menggunakan sepenuhnya teamix lemon ini . Info mengenai teamix , F1 dan F3 boleh lihat di sebelah kiri blog saya . Kepada sesiapa yg berminat nak mendapatkan produk Herbalife ini , bolehlah menghubungi saya di ieda0106@yahoo.com @ sms saya di 0179735306.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...