DIET HERBALIFE : JUMLAH KEPERLUAN AIR

salam semua


Have u had your shake today ?

Sebelum itu saya ingin bertanya anda semua , adakah anda pengemar air kosong / plain water ? atau adakah anda jenis yang payah @ memang tidak suka minum air kosong didalam seharian anda ?

Ya , persoalan ini banyak yang saya tanyakan kepada mereka - mereka diluar sana yang sedang @ baru mengenali dan ingin menggunakan produk herbalife .  

Ada yang bertanya betulkah bila kita consume herbalife , kita perlu minum air
kosong banyak - banyak ?

Jawapan mudah dari saya adalah YA ! 

Senang sahaja , sejak dari dulu lagi seperti yang anda semua sedia maklum , air kosong / plain water memang sangat - sangat penting untuk keperluan tubuh badan kita . Macam saya , rasanya saya tidak perlu risau dengan keperluan air ini kerana saya sendiri memang gemar minum air kosong berbanding air manis / ber 'gas' @ caffeine . Sebab itu , bila saya consume Herbalife memerlukan kita minum banyak air , ia sudah tidak menjadi masalah kepada saya .

Selalu mereka cakap minum shake boleh tapi susah hendak paksa diri minum air kosong banyak selepas shake ! ... oh ya susah .. tetapi anda harus memaksa diri anda untuk minum air mengikut keperluan tubuh badan anda iaitu sekurang-kurangnya 3 liter sehari , berlebih lagi didalam menggunakan produk Herbalife .

 
Saya paham untuk minum air sebanyak itu bukan mudah kerana ia bermakna kita akan kerap berulang ke tandas dan bagi sesetengah orang, terutama yang berumur, ia sungguh menyusahkan dan dianggap masalah atau gangguan bukan . Tetapi anda semua perlu ingat , manusia normal yang kerap ke tandas adalah manusia yang sihat tubuh badannya . 

Badan kehilangan air melalui:

Pernafasan (1 gelas air — 14%)
Air kencing (5 1/2 gelas air atau 50%)
Peluh ( 2 gelas air — 34%)
Najis (1/2 gelas air — 2%)

Itu sebabnya kita disarankan minum sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari bersamaan lapan hingga 10 gelas.

Dan untuk pengetahuan anda semua , saya banyak menerima aduan dari teman-teman yang baru mula consume herbalife mengadu payah untuk mereka minum air sebanyak 2-3 liter sehari . Jadi cadangan saya adalah , minumlah perlahan-lahan , mungkin hari ini anda minum 1 1/2 liter , dan minggu berikutnya boleh di tambah kepada 2-3 liter . Haa lihat secara tidak lansung anda telah pun mendapat keperluan air yang secukupnya untuk tubuh badan anda .

Lebih banyak minum air kosong , lebih banyak toksin didalam badan dapat disingkirkan . Ha suka tak ? tak kan tidak suka kalau toksin didalam badan semakin berkurangan seterusnya tiada langsung ! sungguh menakjubkan !

Tapi perlu diingat tau minum air tulen/kosong saja tidak dapat menjamin tahap kesihatan anda bertambah baik kerana ia bergantung kepada empat faktor iaitu pemilihan makanan, minuman, senaman dan kerohanian. Ini yang dipanggil penjagaan kesihatan secara menyeluruh dan seseorang tidak mungkin hidup sejahtera jika empat faktor berkenaan tidak seimbang.

Jadi apa tunggu lagi bertukarlah kepada produk Herbalife , shake yang mengandungi nutrisi sihat untuk sel-sel didalam badan anda . Tunggu apa lagi , anda boleh hubungi saya di ieda0106@yahoo.com atau sms saya di 0179735306 dan whatsApp 0182121619 .
  



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...