DIET HERBALIFE : SNACKING YANG SESUAI

salam semua

Diet Herbalife : Snacking yang sesuai untuk anda

Bagaimana anda memilih snacking yang sesuai didalam program diet Herbalife anda ?

Adakah snack yang diambil itu sesuai untuk anda ?

Snek yang sihat sedikit sebanyak boleh membantu kita dalam menguruskan berat badan anda .

Setelah mengambil Herbalife shake untuk sarapan, pastinya anda akan merasa lapar sebelum menunggu waktu makan tengahari anda . Dulu sewaktu saya baru memulakan program menurunkan berat badan dengan diet Herbalife, saya selalu rasakan shake waktu breakfast sudah cukup mengenyangkan buat saya sehingga waktu lunch , namun saya tersilap , kerana saya sudah merasa lapar bila masuk jam 11.00 pagi . 

 

Masa itu , saya selalu memikirkan untuk mengambil makan tengahhari awal , tetapi saya sedar , sekiranya saya mengambil makan tengahari awal , saya akan merasa lapar kembali sebelum sampai ke waktu malam . Ia sebenarnya merunsingkan saya .  
Biasanya saya akan minum air masak banyak-banyak . Tetapi sebenarnya anda boleh mengambil snack yang sihat untuk menahan rasa lapar anda itu . Ia adalah kerana tahap metabolisme kita dah semakin meningkat , dan snacking boleh membantu untuk mengekalkan pasar metabolisme kita .

Selain itu , snacking sebenarnya akan mengelakkan kita dari mengambil makanan secara berlebihan pada waktu makan kita seterusnya . 



Dan kalau anda nak tahu sebenarnya pada waktu snack juga anda masih boleh mengambil shake tau . Ia merupakan snack terbaik untuk mengawal berat dan kadar metabolisme anda . 

Dibawah adalah contoh snek terbaik didalam diet anda :
  • Kekacang & bijirin - Kekacang dan bijirin membekalkan protein, jadi dapat memberikan kita rasa kenyang yg lebih panjang. Walaupun ada antara kekacang yang tinggi lemak, tetapi lemak yg dibekalkan biasanya jenis lemak baik iaitu monounsaturated fat. Kekacang dan bijirin agak tinggi kalori jadi tidak boleh diambil dalam kuantiti yang banyak
  • Bijirin penuh ( whole grain ) - Whole-grain sangat tinggi fiber dan karbohidratnya , ia dapat memberikan tenaga yang berpanjangan. Biskut bijiran penuh rendah lemak adalah antara whole grain yang boleh diambil .
  • Buah - buahan dan sayur - sayuran - ia merupakan bilangan kalori yang paling sedikit. Buah-buahan dan sayur-sayuran juga membekalkan vitamin, mineral, fiber dan lain-lain nutrien.
  • Produk tenusu - yogurt , keju dan mana-mana jenis tenusu sangat bagus kerana ia mempunyai sumber kalsium dan protein untuk badan kita . Tetapi anda perlu ingat bawaha produk tenusu adalah tinggi kandungan lemaknya . Ada yogurt yang mempunyai tinggi kandungan gula, jadi cari jenis yang rendah kalori.


Jadi , jangan lupa untuk membuat pilihan yang bijak didalam snacking anda , ia sangat mudah sekiranya anda tahu kelebihannya . Oleh itu , sekiranya anda ingin mengetahui lanjut bagaimana cara saya mengambil snacking didalam proses diet Herbalife 

> hubungi saya sekarang dan lantik saya menjadi Coach Herbalife anda

Saya yakin saya dapat membantu anda . 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...