SARAPAN PAGI YANG SIHAT DAN LENGKAP UNTUK PAGI ANDA

Salam semua

Sarapan pagi yang sihat dan lengkap untuk pagi anda dengan Herbalife 


Hai semua , apa khabar di hujung minggu ini , saya percaya setiap dari kita memerlukan sarapan pagi yang sihat dan menarik bukan . Kepentingan sarapan pagi tidak perlu dipersoalkan lagi . Setiap orang memerlukan sarapan pagi yang sihat . 

Saya ingin kongsikan disini betapa pentingnya sarapan pagi yang sihat dan lengkap dengan Herbalife kepada tubuh badan saya . Saya tidak nafikan saya dahulu selalu mengamalkan sarapan pagi yang tidak sihat dan mengenyangkan .. kenyang tetapi hanya untuk sejam dua sahaja . Selepas dari itu saya mula lapar kembali . Ha bagaimana itu ?

* ketahui bagaimana saya dan keluarga menikmati hidangan shake yang sihat dan lazat setiap hari 

Mengambil petikan dari Pensyarah Kanan, Jabatan Pemakanan dan Dietetik, Universiti Putra Malaysia, Dr Barakatun Nisak Mohd Yusof, sarapan pagi amat penting bagi memulakan hari individu dengan lebih bertenaga selepas lebih lapan jam tidur, terutama otak.

Ye , sarapan pagi yang sihat sangat penting bagi mereka yang mengalami berat badan berlebihan atau obesiti . Yang paling penting adalah kualitinya, selain yang rendah lemak dan tinggi kandungan serat. Galakkan untuk makan sayur, buah serta minum susu . Elakkan makanan ringan dan yang diproses serta minuman manis dan bergas. Yang paling penting, pastikan banyak bergerak, bukan duduk saja .

Sarapan bukan saja memberi tenaga untuk memulakan hari baru, tetapi banyak faedah untuk kesihatan termasuk kawalan berat badan dan prestasi yang lebih baik.

  • Pemakanan berkhasiat dan lengkap, kaya nutrien, vitamin dan mineral memberikan tenaga kepada tubuh badan.  
  • Dapat memberi lebih tumpuan serta prestasi di dalam kelas n Lebih tenaga atau kudrat untuk terbabit dalam aktiviti dalam kelas atau di atas padang  
  • Membantu merendahkan tahap kolesterol.
  • Roti bakar dan susu, roti dan keju atau nasi goreng atau mi goreng yang digoreng kurang minyak dan ditambah pelbagai jenis sayur-sayuran boleh dijadikan hidangan sarapan.  
  • Kuih-muih yang dibakar atau dikukus seperti popia basah dan apam kukus juga pilihan yang baik. Kurangkan makanan diproses kerana makanan seperti ini adalah tinggi lemak dan garam. Yang paling penting adalah pelbagaikan supaya tidak cepat bosan.
  • Makanan yang tinggi lemak dan gula sekiranya diambil dalam jumlah berlebihan akan menyebabkan rasa mengantuk.


* dapatkan analisa kesihatan percuma dan ketahui bagaimana untuk mendapatkan produk Herbalife yang sesuai buat anda

Justeru itu saya telah pun memilih untuk sarapan pagi yang sihat dan lengkap dengan Herbalife . Pemilihan sarapan yang mempunyai nutrisi yang seimbang , hanya 90 - 180 kalori poada setiap hidangan , mengandungi 55 nutrein dan yang paling seronok setiap hidangan itu mengenyangkan saya . Maklum sahajalah saya mempunyai rutin harian yang agak sebuk . Kadang - kadang memang tiada masa ingin menyediakan sarapan pagi yang sihat . 

Sarapan pagi saya yang sihat dan ringkas ini adalah dari Formula 1 yang mengenyangkan , Formula 3 menambahkan metabolisme badan , teamix menambahkan tenaga dan aloevera yang meningkatkan penghadaman  . Saya tidak perlu bersusah payah untuk menyediakan sarapan pagi yang sihat dan lengkap dengan Herbalife ini . Hanya perlu menyediakannya sebelum ke tempat kerja atau di tempat kerja . Saya telah pun mendapat sarapan pagi yang sihat , ringkas dan mengenyangkan sebelum saya memulakan tugas harian saya dengan lebih bertenaga . 


Alhamdulillah sejak diperkenalkan dengan sarapan pagi yang sihat dengan Herbalife ini , saya merasakan saya lebih bertenaga dan cergas untuk memulakan rutin harian saya , saya tidak lagi mudah letih dan mengantuk . Badan sudah semakin ringgan , berjalan pun tidak mudah menggah , paling seronok masalah kesihatan saya bertambah baik . Tq allah Tq Herbalife !

Jadi sekiranya anda bersedia untuk memulakan program turun berat badan dengan sarapan pagi yang sihat dengan herbalife dan ingin melantik saya menjadi Coach Herbalife anda , saya yakin saya dapat membantu anda !


* hubungi saya sekarang untuk mendapatkan produk Herbalife yang sesuai buat anda 

Jangan tunggu lagi untuk mula memperbaiki tahap kesihatan anda dengan membuat pilihan yang bijak dengan produk Herbalife hari ini .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...