10 TIPS DIDALAM DIET ANDA

salam semua

Have you had your shake today ?

Ok , dah lama tidak bercerita pasal tips - tips kesihatan kan . Hari ini saya ingin kongsikan bersama anda semua mengenai tips didalam diet anda melalui pembacaan saya . Semua orang nak sihat dan cantik bergaya bukan dan tidak semua orang mampu untuk melakukan senaman dengan sendiri .

Maka dengan tips didalam diet anda ini boleh dijadikan panduan didalam seharian anda . Kalau saya , pemilihan shake Herbalife adalah yang terbaik buat saya . Saya sentiasa berpuas hati dengan minuman penuh nutrisi ini untuk keberkesanan diet saya . 


Baiklah , dibawah adalah tips didalam diet anda

  • Makan 5-7 hidangan kecil berbanding tiga hidangan besar. Ini bukan sahaja dapat mengawal nafsu pemakanan dan malah memastikan tenaga anda berterusan sepanjang hari.
  • Jangan skip hidangan. Ia tidak akan membantu anda kuruskan badan kerana 1. nafsu makan akan bergelora dan 2. metabolisma badan akan menurun.
  • Kenali keperlukan kalori seharian anda. Ramai yang tidak mengenali keperluan kalori seharian masing-masing. Tapi kalau tak tahu, macamana nak mengawal kuantiti pemakanan?!
  • Roti canai … hmm berapa kalori tu? Pastikan anda kenali kandungan kalori-kalori makanan dan minuman seharian anda. Anda boleh search didalam google bagaimana untuk mengira kalori setiap hidangan yang anda ambil .
  • Elakkan kalori daripada minuman. Ini adalah tip kuruskan badan yang paling senang. Dengan hanya gantikan minuman bergula seperti teh ais, milo, soft drink dan lain-lain dengan air bebas gula, anda boleh kurangkan lebih kurang 10kg dalam setahun. 
  • Minum air mineral. Air tidak mengandungi apa-apa kalori dan tidak boleh menambahkan berat badan untuk jangksa masa panjang. Tapi elakkan pengambilan garam berlebihan kerana ia akan menambah takungan air badan anda. Dan dengan shake Herbalife anda memang kena minum air banyak , terutama selepas anda minum Teamix .
  • Jangan makan buah-buahan dengan berlebihan. Walaupun buah-buahan mengandungi vitamin dan mineral, ia juga mengandungi kalori (gula) yang boleh menggemukkan. Ha ini baru saya tahu , sbb selama ini , saya suka makan buah2an .. rupanya tidak boleh makan dengan berlebihan terutama sekali jenis mempelam dan durian .
  • Segenggam tangan karbohidrat. Samada anda makan nasi, roti, mee mahupun kentang (semua sumber karbohidrat), pastikan saiz hidangan tidak melebihi segenggam tangan. Kalau nak lebih  kenyang, lebihkan sayur2an dan protein yang ada .
  • Pastikan kuantiti pengambilan protein cukup. Sebagai panduan pastikan anda mengambil 2-2.5g untuk setiap kg berat badan anda. Perlu diingat protein lebih mengenyangkan berbanding karbohidrat.
  • Kawal nafsu makan! Satu-satu cara untuk mengawal nasfu adalah dengan memastikan ia tidak dapat peluang untuk kembang. Kalau nafsu makan sudah datang, maka sudah terlewat. 

Dan bagi saya pemilihan diet dengan Herbalife adalah pemilihan diet yang terbaik , Formula 1 shake Herbalife yang mengandungi 55 nutrien , 90 - 180 kalori dan 0 lemak & 0 kolestrol adalah penyelesaian yang mudah bagi diet anda . Setiap hidangannya memang mengenyangkan . 

Dengan bantuan Formula 3 yang mengandungi 19 vitamin dan mineral , 9 gram protein soya akan menolong anda merasa lebih kenyang dan puas . Ia juga membantu membina otot/lean muscle dan menambah metabolisme didalam badan . 

Dan paling penting adalah Teamix Lemon dan Hibiscus yang membantu anda untuk detox , membakar kalori didalam badan , mengurangkan selera makan dan paling seronok ia membantu anda mengurangkan selera makan . Jadi bagi bagi ketiga2 produk ini , ia melengkapkan lagi program diet anda dan anda pasti akan mendapatkan hasil yang anda inginkan . 

Jadi sekiranya anda sudah bersedia untuk memulakan program turun berat badan dengan Herbalilfe , hubungi saya segera di ieda0106@yahoo.com , sms 017 9735306 , whatsapp/wechat di 018 2121619 . Lantik saya menjadi Coach Herbalife anda dan saya yakin dapat membantu anda .




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...