BULAN REJAB : MAKANAN DIBULAN PUASA UNTUK DIET

salam semua

SHAKE HERBALIFE : MAKANAN DIBULAN PUASA UNTUK DIET ANDA 

Sejak bermulanya bulan Rejab ini , ada beberapa orang coachee saya yang bertanyakan kepada saya bagaimana menu yg dicadangkan untuk puasa di bulan Rejab ini . Ada juga yang bertanya apakah makanan dibulan puasa untuk diet yang sesuai untuk bersahur dan untuk berbuka .

Jawapan saya adalah puasa dengan nutrisi shake Herbalife,  bersahur dan berbukalah dengan Shake Herbalife yang enak itu !

Ya .. alhamdulillah hari ini adalah hari pertama saya berpuasa di bulan Rejab dengan shake Herbalife yang enak dan mengenyangkan . Kejam celik tak sedar kita sudahpun berada di dalam bulan Rejab , 2 bulan sahaja lagi kita akan menyampai ke bulan Ramadhan Al -Mubarak . Dengan membiasakan diri kita berpuasa sunat di bulan rejab ini akan memberikan kita persediaan yang rapi untuk menempuh bulan ramadhan  tidak lama lagi .

Wahhh bila sebut semua ini , sangat teruja rasanya kan .. kenapa ? 

Sebab saya dapat berpuasa dengan jayanya dengan shake Herbalife seperti tahun - tahun yang lalu , dapat rasakan puasa tidak meletihkan , malah rasa segar dan bertenaga seperti hari- hari biasa . Kenapa saya mengatakan begitu . Baiklah , kalau dulu sebelum saya mengenali produk Herbalife , saya bersahur dengan rutin makan yang tidak sihat , kenapa saya katakan begitu ?



Ya lah , mana tidak sihatnya , bila tiba sahur , saya makan nasi , makan lauk yang berlemak dan adakalanya lauk yang  di tumis dengan minyak yang berlebihan . Ouhh sungguh tidak menyihatkan .. kadang-kadang tu saya hampir lupa untuk minum air kerana leka dengan lauk-lauk yang dihidangkan semasa sahur . Selesai sahur badan merasa lemah dan mengantuk .. mulalah rasa nak tidur ! ... bila bangun memang badan terasa sangat lemah .. semua kerja-kerja harian dirasakan sangat meletihkan , badan tiada tenaga. 

Itu juga menyebabkan saya kerap tidur didalam seharian berpuasa untuk melenggahkan masa dan badan yang meletihkan ini . Yelah hendak tunggu sampai waktu berbuka . Oh sungguh rasa terlalu lama .

Bila tiba waktu berbuka pula , saya lebih suka makan nasi atau masakan panas , biasanya saya masak dirumah sahaja . Hurmm yelah nafsu selepas seharian berpuasa , adakalanya tidak dapat dilawan . Tetapi sejak saya mengenali produk Herbalife dan memulakan diet Herbalife , puasa saya sudah bertukar corak , bertukar dari menjadi letih kepada tidak lagi letih dan alhamdulillah bertenaga selalu . 


Sahur dengan shake Herbalife

Ternyata pilihan makanan dibulan puasa untuk diet menggunakan shake Herbalife membuatkan saya mampu menjalankan rutin harian saya seperti biasa , selepas bersahur dengan shake Herbalife dan air sebanyak 500ml saya tidak merasa mengantuk pun , malah badan saya rasa segar . Perut tidak rasa lapar mahupun ditengahari . Kalau tidak sampai tengahari sahaja perut dah minta untuk diisi . Saya guna herbalife dengan konsistant , disiplin dan sabar . Memang saya rasa tidak sedar masa itu berlalu sehinggalah sampai waktu berbuka puasa . Memang ketara bezanya puasa dengan Herbalife dan puasa bukan dengan Herbalife .

Berbuka dengan shake Herbalife

Jadi disini saya sedar bahawa shake Herbalife merupakan makanan dibulan puasa untuk diet yang paling sesuai dan banyak faedahnya kepada saya , selain dari perut menjadi kenyang dengan sihat , saya tidak perlu membazir dalam menyediakan pelbagai juadah sewaktu bersahur mahupun berbuka puasa . Dengan shake Herbalife juga membuatkan kita mudah beribadat , tidak lah rasa perut seeh sangat dengan makanan yang dimakan . Kebiasaanya saya akan berbuka dengan teamix + aloevera dan shake herbalife . Selepas isyak barulah saya menjamah makanan yang telah disediakan .. mudah bukan ;)



Bonusnya ?

Ya , saya dapat turun berat badan dan tidak merasa letih .  Memang saya tidak merasa lapar langsung , saya lebih bertenaga . Saya juga bercadang untuk dapat berpuasa lebih banyak hari di bulan Rejab ini seterusnya menyambung puasa sunat di bulan Syaaban pula . Berpuasa dengan Herbalife lebih meyakinkan saya untuk turun berat badan menjelang bulan Ramadhan nanti . Bagi anda yang ingin berpuasa di bulan Rejab , Syaaban mahupun Ramadhan yang akan menjelma , sangatlah digalakkan untuk mengambil makanan dibulan puasa untuk diet menggunakan shake Herbalife . 

Jadi kepada anda yang ingin memulakan diet Herbalife anda dan ingin berpuasa dengan nutrisi shake Herbalife , hubungi saya untuk mengetahui bagaimana caranya di ieda0106@yahoo.com sms 017 9735306  .

Lantik saya sebagai Coach Herbalife anda , saya yakin dapat membantu anda ! .


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...