SNEK SIHAT UNTUK TURUN BERAT BADAN

 Salam semua

Snek sihat untuk turun berat badan

Pengambilan snek yang sihat adalah pilihan terbaik untuk membantu didalam penurunan berat badan . Sekarang ini , sejak saya mengambil shake Herbalife , boleh dikatakan didalam rumah saya sentiasa ada snek yang menjadi pilihan saya untuk dikunyah . Maklumlah , saya sendiri memang suka snacking diantara waktu makan .

Selain dari saya suka minum air masak banyak-banyak , saya juga ada mengambil teamix diantara waktu itu , tetapi sebenarnya kita boleh mengambil snek yang sihat juga . Jadi disini ada beberapa snek sihat untuk turun berat badan yang boleh dijadikan pilihan bagi orang- orang yang ingin menikmati snek lazat dan dapat mengelakkan peningkatan kalori didalam badan anda .
  • Kekacang 

Pelbagai jenis kacang dipasaran sekarang , yang paling saya suka adalah pistachio , memang selalu ada didalam simpanan kami dirumah , selain dari itu walnut , almond , kacang tanah ( peanut ) dan hazelnut . Ia mempunyai lemak tidak tepu dan memberikan faedah didalam mengurangkan kolesterol . Banyak kebaikan yang akan kita perolehi jika memilih kacang sebagai snek pilihan anda , lebih lagi ia menghilangkan tekanan dan mengandungi omega 3 iaitu anti-inflamasi yang mengurangkan risiko penyakit jantung dan kemurungan . Ia juga membuatkan anda merasa tenang dan santai kerana kaya dengan tenaga , protein , serat dan antioksida .

  • Bijirin dan Bar tenaga
 

Anda juga boleh mengambil makanan dari sumber karbohidrat , ia membantu meningkatkan tahap rasa baik (serotonin) seperti anti - keresahan didalam fungis minda anda . Bijirin dan juga bar tenaga adalah contoh sumber tenaga yang mudah didapati sebagai snek yang berkualtiti dan dapat membekalkan karbohidrat yang diserap secara perlahan - lahan didalam sistem pertahanan badan . 

Herbalife juga ada mengeluarkan snek sihat untuk turun berat badan iaitu protein bar yang di panggil Choclate Peanut Protein Bar yang sangat lazat dan berkhasiat ini . Ia boleh di nikmati dimana2 anda berada untuk snek pilihan anda .


 Overview 
Chewy bars formulated with a blend of soy & whey proteins , healthy fiber and 23 vitamins and minerals , can help sustain your energy and appetite


  • Produk tenusu rendah lemak 

Anda juga boleh mengambil hidangan yogurt sebagai tenusu rendah lemak kerana 3x hidangan harian yogurt lowfat akan membuatkan kita hilang lemak 60 peratus lebih daripada orang yang tidak mengambilnya. Dalam kajian yang lain, mereka yang makan tiga hidangan harian tenusu hilang lebih daripada dua kali lemak. Ini kerana ia mempunyai sumber kalsium , protein, dan juga mempunyai pelbagai vitamin dan mineral. Jangan lupa untuk memilih yang rendah lemak ya .

Jadi pilihlah snek sihat untuk turun berat badan yang berkhasiat untuk anda nikmati . Dan dengan disiplin yang anda ada , pastinya anda akan berjaya untuk turun berat badan . Kepada yang sudah mula menggunakan produk Herbalife, dengar cakap Coach Herbalife anda , janganlah segan untuk bertanya apa yang boleh dimakan dan bagaimana cara menggunakan produk Herbalife . Jangan makan dengan suka hati dan tiada disiplin kerana ia akan merugikan anda snediri .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...