PUASA DENGAN HERBALIFE : MAKANAN SIHAT DI BULAN RAMADHAN

Salam semua

Have you had your shake today ?

Baiklah , bagaimana dengan puasa anda pada hari ini ?

Anda berbuka apa semalam ? Pada saya cukuplah jika kita dapat menyempurnakan ibadah berbuka puasa kita dengan pemakanan yang sihat dan yang paling seronok jika juadah itu kita dapat sediakan sendiri di rumah .  Oh alangkah nikmatnya !

Sebenarnya puasa dengan Herbalife di bulan ramadhan ini banyak membantu diet saya . Ada diantara kita yang mungkin merasa tidak selesa apabila kita terpaksa merasa lapar sepanjang hari . Walaubagaimanapun pemilihan makanan yang seimbang dan mencukupi semasa sahur dan berbuka pasti akan membantu anda untuk lebih bertenaga di bulan puasa ini .

Justeru itu pemilihan puasa dengan Herbalife adalah pilihan yang terbaik untuk saya di bulan puasa ini .

  • Mengambil shake Herbalife ketika bersahur dan berbuka adalah tujuan utama untuk mengelak saya makan makanan yang berlebihan . Kerana shake Herbalife itu sudahpun mengenyangkan . 
  
* ketahui bagaimana saya menikmati hidangan shake yang lazat ini dengan pelbagai cara 
 
  • Mengutamakan makanan yang tinggi serat seperti sayur - sayuran , buah - buahan sewaktu makan makanan utama saya sangat saya titik beratkan . Ia sebenarnya membantu saya untuk merasa lebih kenyang dan memberikan saya tenaga . 
  • Minum air dengan banyak sewaktu bersahur dan berbuka , sekurang2nya 8 - 12 gelas terutamanya air kosong yang dimasak atau yang di tapis . 
  • Makan mengikut sunnah nabi iaitu kurma sekurang2nya 3 biji kurma atau manisan , sekiranya tiada saya akan cuba untuk minum minuman manis terlebih dahulu seperti segelas jus . Diikuti dengan campuran teamix dan alovera . Ia memberikan saya tenaga untuk menjalankan ibadah wajib khususnya solat terawih . 


  • Memilih kaedah memasak yang lebih sihat seperti memangang , stim dan sup berbanding menggoreng dan menyediakan makanan yang kurang santan dan berempah . Jika masak masakan seperti ayam , saya selalu elakkan dari memasak kulit ayam , sure saya akan buang .
  • Makan dan berbuka mengikut sunnah nabi dengan perlahan - lahan , jika tidak kita akan cenderung untuk makan berlebihan kerana diwaktu itu kita sedang lapar . 
  • Sekiranya ada masa , bolehlah melakukan aktivivi senaman ringkas di sebelah malam , dan bagi saya senaman yang paling mudah saya lakukan di bulan puasa ini adalah dengan mengerjakan solat terawih . Pergerakan yang dilakukan menyamai pergerakan orang yang sedang bersenam . Ia mampu memberikan kita kecergasan tubuh dan minda kita . Ada sesetangah orang yang makan terlalu banyak ketika berbuka dan ini menyukarkan mereka untuk melakukan aktiviti seterusnya .

Oleh itu di bulan ramadhan inilah bulan yang terbaik untuk kita mula puasa dengan Herbalife . Saya sendiri telah menggunakan produk Herbalife selama 4 tahun dan insyaallahh tahun ini adalah tahun ke 5 saya memilih untuk puasa dengan Herbalife .

Puasa dengan Herbalife sangat - sangat membantu saya untuk mengawal nafsu untuk makan yang macam - macam di waktu berbuka , kawal nafsu untuk beli semua jenis makanan terutamanya di baazar Ramadhan  mahupun dimana-mana . Kalau dulu kami sekeluarga ke bazaar , x habis berpuluh ringgit memang tidak sah . Sekarang ini tidak lagi , alhamdulillah , anak-anak juga sudah pandai memilih pemakanan sihat dan mereka lebih suka saya menyediakan makanan di rumah dari membeli di bazaar ramadhan ;)

Syukurlah dengan pemilihan puasa dengan Herbalife ini membantu saya menjadi lebih sihat dan bertenaga dan yang paling penting saya dapat menurunkan berat badan dengan lebih banyak . Hai ... tidak sabar rasanya  nak menerima kedatangan raya ! 

Jadi sudahkah anda bersedia untuk memulakan puasa anda hari ini dengan produk Herbalife ? Jangan tunggu lagi kerana anda masih mempunyai waktu untuk berubah kepada makanan sihat Herbalife di bulan puasa ini . Dapatkan produk Herbalife ini sekarang !

Hubungi saya sekarang dengan klik link ini , isikan borang ini dan tekan hantar, saya akan menghubungi anda selepas itu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...