SHAKE HERBALIFE : PEMAKANAN SIHAT DI USIA TUA

Salam semua

Have you had your shake today ?

Apa khabar anda semua pagi ini? ya dah seminggu rupanya perjalanan puasa kita kan , sedar atau tidak rutin harian semakin bertambah dengan pelbagai perkara yang kita lakukan seharian . 

Baiklah , hari ini saya ingin berkongsi mengenai perkembangan rakan seusia ummi didalam mengamalkan shake Herbalife untuk pemakanan sihat di usia tua mereka . Oh ya , ada diantara rakan - rakan ummi yang minum produk Herbalife adalah didalam lingkungan sama usia dengannya . Mereka mula minum produk Herbalife untuk menurukan berat badan dan ingin menjadi lebih sihat .

Ada diantara mereka yang mempunyai masalah kencing manis dan darah tinggi . Alhamdulillah sejak ummi perkenalkan produk Herbalife kepada mereka di majlis usrah baru2 ini , mereka mula sedar akan kepentingan pemakanan sihat di usia tua dan mula makan makanan sihat Herbalife ini .



Dan kebanyakan dari mereka juga masih mendapat rawatan dari doktor , dan kebanyakan doktor yang merawat mereka juga menyarankan pemakanan sihat , contohnya pengambilan minyak ikan yang disarankan untuk meningkatkan kesihatan badan . Salah seorang coachee saya yang menggunakan produk Herbalife baru sahaja menelefon saya sharing mengenai pengambilan nutrisi sihat ini .

Kak Tul : salam ieda , akk di KL lagi , di rumah anak2 nie , aritu nak call ieda , lupa pula ...

Saya : oh ya akak , ok lah .. ramai sikit berteman di bulan puasa . Oh ya akak apa khabar ? shake ok tak kak ? bulan puasa nie minum macam mana ?

Kak Tul : alhamdulillah , tu lah yg nak beritahu ieda , akak bulan puasa nie shake sekali sahaja ieda .. shake utk sahur sahaja .

Saya : oh ya ... kenapa akak shake sekali sahaja ?

Kak Tul : haa nie ,bila duduk ngan anak2 nie , melayan mereka berbuka , jadi x dpt nak shake ... Tapi ieda , akak amik shake masa sahur memang rasa best ! ... x rasa penat punn , siap boleh berjalan seharian . Anak akak pun ada cerita , cikgu di sekolah dia minum shake , dah turun berat badan ! ... akak dgr teruja lak .. seronok .. cuma x dpt nak shake 2x mcm ieda sarankan lah ..

Saya : oh ... its ok akak ... x mengapa ... janji akak sihat dan dpt stamina dlm bulan puasa nie , nak buat macam mana kan .. bila duduk ramai2 nie .. memang agak susah untuk shake 2x .. nak2 time berbuka .. x per .. akak minum utk sahur pun dah ok .. minum air masak banyak2 kak ..

Kak Tul  : yelah ieda .. akak minum air masak x pernah miss , teamix dan aloevera memang akk minum sebelum terawih .. memang best ! badan rasa ringgan .. akak x cek lagi tekanan darah nie .. tapi badan rasa ringgan dan sedap lah .. OK sangat ! ...


Saya : alhamdulillah kak , saya seronok dgr perubahan yg akak rasa .. teruskan kak , apa2 update dgn saya kalau ada yg akak x paham ye .. 

Ternyata disini pemakanan sihat shake Herbalife ini sesuai untuk pemakanan sihat di usia tua Kak Tul . Perubahan yang kak tul rasakan sebenarnya bukan lah baru , kak tul sudah pun menggunakan produk selama 3 minggu . Apa yang dia rasakan ini adalah sesuatu yang menyeronokkan dia sehingga dia mengesyorkan produk ini kepada suaminya . Syukurlah 

Suami kak tul berusia lingkungan 60 an , disebabkan usia yang semakin lanjut , beliau sangat risau kerana suami beliau juga mempunyai penyakit darah tinggi yang menerima rutin rawatan dari doktor . Ini yang membuatkan beliau mengesyorkan shake Herbalife ini sebagai pemakanan sihat di usia tua kepada suaminya.

Kebiasaanya peningkatan umur akan menyebabkan penururan sistem penghadaman , masalah sembelit dan kembung adalah perkara biasa . Ini juga adalah permasalahan yang dialami oleh suami kak Tul . Mujurlah suami kak Tul suka makan buah-buahan segar dan sayur - sayuran ini kerana buah2an dan sayur2an mengandungi antioksida dan serat yang tinggi  .

Saranan saya hanyalah satu , sekiranya kita dapat ubah apa yang kita makan selama ini kepada pemakanan sihat ini , insyaallah tubuh badan kita juga akan memberikan reaksi yang baik . Kepada mereka yang sudah lanjut usia , memilih shake Herbalife sebagai pemakanan sihat di usia tua adalah suatu tindakan yang bijak .

Jadi , jelas disini shake Herbalife bukan hanya dapat dinikmati oleh orang muda dan dewasa sahaja , ia terbukti kepada orang yang sudah berusia dengan kesan sampingan yang Kak Tul alami . Malah ummi saya masih meneruskan pemakanan sihat ini . Alhamdulillah ummi nampak semakin sihat dan staminanya nampak ketara kerana tidak pernah gagal untuk minum shake walau didalam bulan puasa ini .

* hubungi saya untuk mendapatkan produk Herbalife di bulan puasa ini 


penafian : kesan dan tindakbalas produk adalah berbeza kepada setiap individu



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...