KESAN SAMPINGAN HERBALIFE TERHADAP DIRI SAYA

Salam semua

Have you had your shake today ?

KESAN SAMPINGAN HERBALIFE TERHADAP DIRI SAYA

Alhamdulillah , sedar atau tidak dah hampir 5 tahun saya menggunakan Herbalife ini .  Saya masih ingat lagi , dulu masa zaman saya "comel" dan berisi saya selalu amalkan makan makanan tidak sihat , bila saya ingat-ingatkan kembali , makanan kegemaran saya adalah seperti nasi goreng , mee grg dan sebagainya . Malah boleh dikatakan semua makanan yang bergoreng , masakan panas memang kegemaran saya . 

Rasanya bukan saya seorang sahaja yang menyukai makanan bergoreng ini kan , haa jadi tidak hairanlah obesiti merupakan masalah kesihatan yang pertama didalam malaysia sekarang ini  . Saya juga ketika itu masih tidak sedar , kerana sewaktu saya belajar saiz badan saya agak besar berbanding rakan -rakan sekolah yang lain . Bayangkan usia saya baru 17 tahun tapi berat saya masa tu dah pun mencecah 65 kg . Ye , memang tidak dapat saya bayangkan betapa malunya saya bila teringatkan zaman sekolah dulu , malah adakalanya saya suka menyendiri dengan kawan-kawan yg low profile sbb saya berbadan besar , hanya mereka sahaja yg nak berkawan dengan saya ketika itu . Namun saya sentiasa rasa selesa dengan keadaan diri saya sehinggalah saya meningkat dewasa dan sudah pandai melawa .

Bila saya bertemu jodoh dengan suami , saya masih lagi tidak merasa apa - apa kerana sewaktu itu berat saya masih kekal 68 kg . Namun ianya tidak lama , tahun demi tahun badan saya semakin mengemuk , sehinggalah ke kelahiran anak ketiga saya , berat badan ketika itu mencecah ke 95kg ! . Ketika ini saya sudah mula merasa malu dan tidak selesa , banyak perkara yg saya tidak dapat lakukan disebabkan masalah berat badan dan kesihatan yang saya alami ketika itu . Sehinggalah saya mengenali Herbalife , waktu tu saya masih kurang percaya , saya mengenali Coach saya iaitu teman sepejabat saya sendiri iaitu Aziera . Syukur kerana saya bertuah diberi peluang mengenali Herbalife melalui dia pada tahun 2010 . Banyak kesan sampingan Herbalife terhadap diri saya yang saya alami selama saya menggunakan produk yang sangat luar biasa ini .



Saya akui setelah banyak perubahan dan kesan sampingan yang saya alami dari produk Herbalife ini sedikit sebanyak telah memberikan peluang kepada saya untuk berbangga kepada diri saya . Ya , saya bangga kerana saya sendiri tidak pernah percaya yang saya akan berjaya menurunkan berat badan saya dengan makanan sihat ini . Ia sebuah kejayaan yang manis dan saya sendiri merasa sangat puas !



Alhamdulillah , kini banyak kesan sampingan Herbalife yang bukan sahaja saya rasai sendiri , anak - anak , suami , sanak saudara malah mereka yang mengenali saya dialam maya juga mengakui akan perubahan dan kesan sampingan yang saya alami ini . Saya semakin yakin malah akui dengan keputusan saya berubah kepada pemakanan sihat ini juga telah banyak membantu saya sehingga kini . Syukur alhamdulillah!

Bagaimana Herbalife berjaya memberikan kesan sampingan terhadap diri saya ?

Rasanya sudah ramai yang tahu kesan sampingan Herbalife terhadap individu yang menggunakannya sungguh banyak . Setiap orang kesan sampingannya sudah tentu tidak akan sama . Namun saya akui beberapa perkara ini yang rasanya semua orang akan alami sekiranya mereka menggunakan produk ini untuk tujuan menurunkan berat badan
  • baju yang dulu terpaksa di tukar ganti , dari saiz besar menjadi saiz yang paling sesuai dengan bentuk badan sekarang .
  • save budget untuk berjumpa DR , malah DR keluarga saya pelik kenapa kami sekeluarga sudah jarang ke klinik mahupun hospital 
  • tidak lagi merasa susah hati sekiranya ke MALL untuk membeli pakaian kerana banyak jenis baju dan saiz yang dah muat dipakai
  • penampilan dan gaya semakin menyerlah , ceria , cantik dan bergaya , malah pernah ditegur tidak menyangka usia saya sekarang 
Ini adalah sebahagian dari apa yang saya rasakan dulu , 4 tahun dahulu sehinggalah sekarang , pengorbanan saya selama 8 bulan didalam usaha menurunkan berat badan sangat berbaloi . Kini saya semakin selesa walau saya masih giat berusaha untuk mencapai berat ideal saya sewaktu berkahwin dulu iaitu 68 kg . Insyallahh saya akan terus berjuang untuk memberikan makanan terbaik ini untuk tubuh badan saya .


Perlukah Coach/Jurulatih untuk membantu anda untuk mendapat kesan yang anda inginkan ?

Seperti saya juga , saya tertanya - tanya adakah perlu saya seorang Coach / Jurulatih untuk membantu saya mencapai apa yang saya inginkan . Saya juga tertanya - tanya dan tidak tahu apakah keutamaan untuk mempunyai Coach ini . Tetapi dalam masa yang sama , saya ingin turun berat badan dengan cepat dan memperolehi kesan yang saya inginkan . Saya tidak mahu apa yang saya beli dan laburkan menjadi sia-sia , yelah beli produk , makan ikut suka , akhirnya tidak mendapat hasil . Ish nak ke begitu ? 

Sudah tentu tak nak bukan , yelah anda dah beli produk yang ramai orang kata berkesan , sedangkan anda tidak tahu adakah ia benar - benar berkesan kepada anda atau tidak . Bukan kah bagus sekiranya anda membeli produk yang didatangkan bersama dengan Coach untuk membantu dan memantau cara penggunaan mahupun sebarang masalah yang mungkin anda hadapi ketika menggunakan produk itu nanti . Jadi beritahu saya , adakah anda inginkan Coach untuk membantu anda ?

lantik saya sebagai Coach anda dan ketahui cara saya membantu anda

Alhamdulillah , saya sudah pun menjadi pengedar Herbalife berdaftar selama 4 tahun , kini saya sentiasa bersedia untuk membantu anda semua diluar sana sebagai Coach anda dan bersama - sama saya mencapai impian anda untuk sihat . Insyaallah semoga niat baik saya sentiasa dipermudahkan oleh allah kerana saya yakin setiap dari anda diluar sana berhak untuk membuat keputusan dan mendapat apa yang anda inginkan sekiranya anda tidak berputus asa .

Yakinlah pada diri anda kerana kesan sampingan Herbalife terhadap diri anda juga pasti akan membuatkan anda merasa gembira dan berpuas hati . Kepada mereka yang masih tercari - cari produk untuk membantu anda didalam pengurusan berat badan anda , hubungi saya sekarang untuk saya membantu anda !

' It's never too late to become what you might have been'


email ke ieda0106@yahoo.com ]] Call/Sms/Whatsapp 017 9735306 (Digi)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...