DIET HERBALIFE : MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CARA YANG SIHAT

Salam semua

Have you had your shake today ?

DIET HERBALIFE : MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CARA YANG SIHAT


Saya banyak menerima soalan - soalan dari whatsapp mahupun dari sms mengenai bagaimana hendak diet dengan cara yang sihat . Kebiasaanya saya akan ajukan kembali dengan persoalan kenapa anda nak diet ? Adakah anda mempunyai masalah berat badan ? 

Kebanyakan dari mereka memang bertanya dengan tujuan untuk turun berat badan , namun mereka masih tercari - cari bagaimanakah cara diet yang boleh membantu mereka  . Sebenarnya , ada diantara kita yang nak turun berat badan kerana tidak selesa dengan penampilan diri dan paling penting bila dah turun berat badan penampilan akan menjadi lebih menarik .

Memang memilih untuk turun berat badan adalah yang terbaik bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan . Mereka mempunyai banyak pilihan diluar sana untuk melakukan diet yang boleh membantu mereka untuk turun berat badan . Dan sebenarnya , apa jua diet yang anda lakukan , sekiranya anda tidak komited , ia akan menjadi sia - sia kepada anda . Yelah , pada permulaan sahaja nampak sangat bersemangat , selepas itu semuanya pudar bila anda tidak paham kenapa anda memilih untuk turun berat badan.

>> klik untuk ketahui kenapa saya nak turun berat badan dengan Herbalife

Bagaimana Diet Herbalife dapat menurunkan berat badan dengan cara yang sihat ?

Kenapa kita nak turun berat badan ? Ini kita kena paham , kerana memang ramai yang hanya nak turun berat untuk memuaskan hati kerana ashik memikirkan penampilan diri . Tak kesah apa jua cara sekalipun janji saya dapat turun berat badan . Tiada kesedaran KENAPA  .

Sebenanya anda perlu jelas dengan kenapa anda ingin turunkan berat badan dan diantaranya adalah

  • Kesihatan badan yang baik memberikan peluang untuk anda bersama - sama dengan ahli keluarga , jika kita selalu sakit , kita bukan sahaja menyusahkan diri kita malah orang yang terdekat dengan kita 
  • Mudah untuk kita melakukan ibadah kerana allah kerana badan menjadi semakin ringan .
  • Amalan gaya hidup yang sihat juga bermula dari badan yang sihat , pemikiran sentiasa positif akan melahirkan keluarga yang sihat , ceria dan bahagia dan banyak lagi

Justeru itu kita harus sedar setiap impian kita itu memerlukan pengorbanan , disiplin , kerja keras , tidak mudah putus asa dan jangan selalu memberikan alasan yang anda tidak boleh lakukan tanpa mencubanya terlebih dahulu .

Memilih diet herbalife untuk menurunkan berat badan adalah diantara pilihan terbaik yang boleh membantu anda melakukannya dengan cara yang sihat . Seperti saya , saya memilih diet Herbalife ini kerana kandungan nutrisi didalamnya lengkap dengan segala yang penting untuk keperluan badan dan sudah tentu mempunyai banyak pilihan dengan rasanya yg enak  .


Ia merupakan penganti makanan yang rendah kalori dan rendah gula untuk membantu seseorang itu turun berat badan . Shake Herbalife ini memberikan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan dan memberikan badan sentiasa sihat dan bertenaga .

Dengan mengetahui formula turun berat badan juga akan membantu anda untuk turun berat badan dengan lebih berkesan . Jumlah kalori harian anda perlulah kurang daripada jumlah kalori keseluruhan yang badan anda perlukan , ia dikenali sebagai BMR . Jadi dengan diet Herbalife ini kita hanya perlu menukarkan dua kali waktu makan biasa dengan shake Herbalife yang rendah kalori dan hanya ambil satu hidangan biasa yang seimbang dan sihat .

Jadi anda perlu paham dengan jelas kenapa anda ingin turunkan berat badan , jika anda hanya memikirkan untuk cantik ia bukan lah sesuatu yang berbaloi untuk anda lakukan kerana menjadi cantik bukanlah menjanjikan anda sihat . Apa yang perlu kita fahami adalah bukan sekadar turun berat badan malah kita haruslah memikirkan untuk turun berat badan dengan cara yang sihat supaya badan kita memberikan kesan kesihatan yang menyeluruh .

Dan jangan malas untuk melakukan sedikit aktiviti riadah mahupun senaman ringgan kerana ramai diantara orang yang kurus masih juga mempunyai masalah lemak - lemak yang berlebihan . Jadi protein yang mencukupi dan senaman yang sesuai adalah sangat penting untuk mendapatkan berat badan yang menarik . Oleh itu bukan setakat diet herbalife membantu menurunkan berat badan dengan cara yang sihat malah ia perlu disertakan dengan senaman sebagai rutin harian anda .

Sekiranya anda masih tercari - cari diet yang sesuai dengan cara yang sihat untuk membantu anda , anda boleh memulakannya dengan diet Herbalife . Turun berat badan dengan cara yang sihat seterusnya mempertingkatkan lagi kesihatan anda .

Hubungi saya untuk mengetahui bagaimana diet Herbalife dapat membantu anda menurunkan berat badan dengan cara yang sihat sekarang untuk saya membantu anda !

email ke ieda0106@yahoo.com ]] Call/Sms/Whatsapp 017 9735306 (Digi)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...