5 tips memilih sarapan sihat untuk kurus

Salam semua

5 Tips memilih sarapan sihat untuk kurus 

Adakah anda mengalami masalah didalam menyediakan sarapan sihat didalam usaha anda untuk kurus ? 

Tahukah anda dengan mengambil sarapan merupakan salah satu factor untuk menguruskan badan selain ia sangat penting untuk memulakan tugas seharian anda ?



Pastikan apa yang anda pilih sebagai sarapan pagi anda adalah menu yang sihat , seimbang dan mampu memberikan tenaga berpanjangan kepada anda . Saya kongsikan disini 5 tips didalam memilih sarapan sihat untuk membantu anda turun berat badan .

#1. Pilih menu makanan yang lengkap dan seimbang mengandungi karbohidrat , protein dan lemak sihat . Karbohidrat merupakan sumber tenaga sedangkan protein dan lemak memberikan rasa kenyang lebih lama . Pilih gandum sebagai menu sarapan sihat anda , hindari makanan yang mengandungi lemak kekal/tepu

#2. Kurangkan makanan yang bergaram dan pastikan kadar kandungan garam pada setiap makanan tidak terlalu tinggi . Makan dengan kadar kandungan garam yang tinggi akan menyebabkan risiko tekanan darah dan peningkatan penyakit angin ahmar dan jantung .

#3. Memilih bijirin sebagai sarapan sihat anda , namun begitu perlu diperhatikan kandungan nutrisi , serat , lemak dan gulanya juga . Pilih cereal yang mengandungi rendah gula dan serat di setiap sajiannya .

#4. Sediakan kekacang bakar atau kismis didapur anda dan boleh dijadikan menu sarapan lebih sihat . Bukan hanya untuk kudapan sahaja malah sebagai sarapan yang baik untuk tubuh badan kita . Kismis juga boleh menggantikan buah2 segar .

#5. Jika anda betul-betul  sibuk atau tidak sempat untuk bersarapan , maka jus buah - buahan boleh dijadikan pilihan yang tepat dan cukup sesuai buat anda . Sediakan buah - buahan segar untuk dijadikan jus sendiri mengikut selera anda . Pastikan jus yang disediakan kurang gula atau susu , kalau anda beli pastikan ia juga bebas pewarna dan pengawet .

Jika anda ingin mendapatkan sarapan sihat untuk kurus , mudah disediakan dan enak dinikmati , anda boleh memilih shake Herbalife sebagai sarapan pagi yang tinggi protein , mengandungi nutrisi yang lengkap untuk memberikan anda rasa kenyang dan mengekalkan tenaga berpanjangan . Shake Herbalife juga merupakan makanan rendah gula dan rendah kalori sesuai untuk anda yang ingin turunkan berat badan

Saya telah berjaya turun 24kg dengan mengantikan sarapan pagi saya dengan shake  Herbalife setiap hari. Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai sarapan sihat shake Herbalife .


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...