MENU SARAPAN PAGI YANG SIHAT UNTUK MENURUNKAN BERAT BADAN

Salam semua

Menu sarapan pagi yang sihat dengan shake Herbalife untuk menurunkan berat badan

Dulu masa saya mula - mula nak turunkan berat badan , saya selalu mempunyai masalah untuk menyediakan sarapan pagi yang sihat dan dalam masa yang sama boleh membantu saya turunkan berat badan . Selalu terfikir untuk mencuba sediakan menu sarapan yang sihat tapi boleh bagi saya rasa kenyang agar saya tidak mudah rasa lapar .


Pada permulaannya saya cuba untuk mengawal pemakanan saya tetapi semuanya hampa . Ia hanya sekejap sahaja , kerana saya tidak mempunyai masa dan tidak mampu untuk menyediakan sarapan yang sihat sepanjang masa . Akhirnya saya berjaya turunkan berat badan sebanyak 24kg dengan hanya menggantikan sarapan pagi saya kepada sarapan pagi yang sihat dengan shake Herbalife . Mungkin anda juga boleh memilih menu sarapan pagi yang sihat dengan shake Herbalife ini sebagai usaha untuk anda mengawal pemakanan dan menurunkan berat badan  .
Pemilihan menu sarapan dengan shake Herbalife adalah yang mudah disediakan dan enak untuk dinikmati . Tentu ramai diantara kita yang sering memikirkan untuk skip mengambil sarapan pagi kerana tidak cukup masa . Tetapi dengan shake Herbalife ini, tiada lagi alasan untuk anda meninggalkan sarapan pagi anda sebelum ke tempat kerja .

Mungkin ramai masih tidak sedar akan kepentingan bersarapan pagi , kebanyakan dari kita sering mengambil jalan mudah untuk mengelak dari mengambil sarapan pagi . Tahukah anda dengan memilih menu sarapan pagi yang sihat akan mengurangkan risiko pelbagai jenis masalah kesihatan . Dengan bersarapan pagi anda juga akan dapat mengawal pengambilan makan yang berlebihan ketika waktu makan tengahari dan malam .

Sarapan pagi juga akan memenuhi keperluan nutrisi yang diperlukan oleh badan anda setiap hari seperti protein , vitamin , karbohidrat , serat , mineral , lemak yang baik dan air .  Jadi dengan memilih menu sarapan pagi yang sihat akan membantu anda didalam usaha untuk menurunkan berat badan . Memang penting untuk kita memilih menu sarapan pagi yang sihat untuk mendapat nutrisi yang diperlukan oleh badan untuk melaksanakan tugas dengan baik sepanjang hari

Dan tahukah anda , menurut kajian dari salah seorang ahli nutrisi , sarapan pagi setelah perut kosong semalaman akan meningkatkan metabolisme , ini bererti pembakaran kalori sepanjang hari menjadi lebih efisien . Namun ia bergantung pula dengan jenis makanan yang anda ambil . Makanan yang tinggi kadar serat dan rendah gula akan dicernakan dengan lambat dan membantu menyediakan energi yang berpanjang , membuatkan anda tidak cepat lapar seterusnya membantu untuk menurunkan berat badan dengan lebih berkesan . 

Cuba anda bayangkan sekiranya anda mengambil menu sarapan pagi yang tinggi karbohidrat seperti nasi lemak , roti canai atau mee goreng , sudah tentunya anda akan mudah merasa mengantuk , letih dan mudah rasa lapar kembali selepas 2 jam . Ini akan mendorong anda untuk makan lebih banyak diwaktu tengahari kerana lapar . 

Kenapa saya katakan menu sarapan pagi yang sihat dengan shake Herbalife sebagai pilihan yang mudah

Pemilihan shake Herbalife yang tinggi nutrisi yang lengkap berasaskan protein sangat membantu , malah bukan sahaja ianya rendah kalori namun ia memberikan anda rasa kenyang lebih lama dan mengekalkan tenaga sepanjang hari .

Saya sendiri tidak pernah jemu untuk memilih menu sarapan pagi yang sihat ini setiap hari kerana ia telah memberikan rasa sihat , ceria dan bertenaga kepada saya sejak 5 tahun yang lalu . Dengan hanya menggantikan sarapan pagi dengan shake Herbalife sebagai menu sarapan pagi yang sihat telah membantu saya mengekalkan berat badan sehingga kini , memberikan tenaga sepanjang hari malah memberikan saya rasa muda sentiasa ;) Kini , satu keluarga saya juga seronok menikmati menu sarapan pagi dengan shake Herbalife ini , malah mereka sentiasa ternanti - nanti rasa shake yang bakal saya hidangkan .

Malah anda boleh mencuba pelbagai jenis resepi enak yang boleh dinikmati bersama - sama dengan shake . Selain daripada itu, shake Herbalife juga sangat mudah disediakan, dan mudah dibawa ke mana-mana untuk memastikan badan sentiasa mendapat nutrisi secukupnya sepanjang hari .

Jadi sekiranya anda  masih tercari - cari menu sarapan pagi yang sihat , enak , ringkas yang tinggi nutrisi untuk keperluan badan , boleh membantu untuk menurunkan berat badan malah mengawal berat badan dengan mudah , hubungi saya untuk mengetahui dengan lebih lanjut bagaimana menu sarapan sihat ini dapat membantu anda . 

Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan shake Herbalife yang enak ini dengan emailkan ke

 ieda0106@yahoo.com atau sms / whatsapp / telegram 
ke 017 9735306



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...