MENU MAKAN MALAM UNTUK KURUSKAN BADAN

Salam semua

Menu makan malam untuk kuruskan badan anda 


Susahnya nak cari makanan yang sesuai untuk dijadikan menu makan malam untuk kuruskan badan. Memang tidak banyak pilihan dan akhirnya kita memilih untuk berlapar sahaja . Ia seperti dilema kerana susah untuk anda buat pilihan yang sesuai .

Ini yang selalu berlaku bila kita nak kuruskan badan , kita selalu tercari - cari menu yang bersesuaian untuk membantu kita dalam usaha untuk kurus . Kalau sarapan pagi mungkin kita masih ada peluang untuk mendapatkan makanan atau menu yang sesuai untuk dimakan . Tapi bila tiba sebelah malam memang menjadi masalah kepada kita . Nak keluar rumah malasnya rasa , bertambah kalau di kedai tiada pilihan yang banyak , hanya makanan yang sama sahaja setiap malam . 

Semua orang pasti tahu waktu malam adalah waktu untuk kita merehatkan diri selepas penat melakukan tugas seharian disiang hari . Jadi pemilihan makan malam yang sesuai dan seimbang juga sama pentingnya dengan dengan sarapan pagi dan tengahari anda . Jadi pastinya kita tidak mahu mengambil menu yang berat kerana sudah tentunya ia memerlukan masa yang panjang untuk dicernakan .

Begitu juga dengan saya , dulu sewaktu berat badan saya 94kg memang susah sangat untuk saya nak cari makanan yang sesuai untuk saya diwaktu malam , kadang - kadang tu saya makan sahaja apa yg saya masak untuk anak - anak walau sedar apa yang saya makan itu adalah makanan berat dan mengandungi kandungan kalori yg tinggi . Kalau saya tak makan saya pula akan rasa sangat lapar , jadi solusinya saya makan sahaja apa yg ada untuk mengelakkan saya rasa lapar sebelum saya tidur . Rupa-rupanya itulah salah satu faktor yang menaikkan berat badan saya ketika itu , lepas makan mengantuk dan terus tidur .


Bagi saya , memang susah nak cari makanan yang sesuai , ringkas untuk disediakan pada waktu malam , saya memang tidak mempunyai pilihan yang lain selain menyediakan menu yang sama iaitu nasi dan lauk pauk . Sehinggalah saya bertekad untuk kuruskan badan  , saya menemui jalan penyelesaian dengan menukar tabiat makan saya kepada makanan yang boleh memberikan saya rasa kenyang lebih lama iaitu shake Herbalife . Rupa-rupanya tidak susah dengan shake Herbalife ini , memang mudah disediakan dan sangat membantu badan saya rasa puas samaada diwaktu siang mahupun malam 


Shake Herbalife boleh dijadikan sebagai makanan gantian makan malam anda kerana 

  • Shake Herbalife mengandungi 55 nutrien lengkap dan seimbang untuk badan anda . Memberikan rasa kenyang lebih lama untuk membantu anda turunkan berat badan dengan cara yang lebih efektif . Hanya mengandungi 180 - 240 kalori sahaja pada setiap hidangan yang enak dan kurang dari 5 minit penyediaannya .
  • Mempunyai 5 perisa pilihan yang sedap memberikan peluang kepada kita untuk memilih dan anda juga boleh mencuba pelbagai resepi shake yang enak untuk anda nikmati , boleh rujuk Coach Herbalife anda untuk mendapatkan resepi - resepi penyediaan shake yang enak . 
  • Hanya perlu diambil 2x sehari mengantikan 2x makan anda setiap hari untuk turunkan berat badan dan menjadikan shake Herbalife sebagai pilihan makan malam untuk kuruskan badan kerana anda sudahpun mendapat hidangan yang lengkap penuh nutrisi dan rendah kalori 

jadi tidak susah sebenarnya untuk anda mencari makan malam yang sesuai untuk kuruskan badan anda asalkan anda bijak mencari sesuatu yang boleh membantu anda turunkan berat badan . Anda boleh mencuba pelbagai menu makan malam yang seimbang dan tahu saiz hidangan anda. Pastinya anda akan berjaya didalam usaha anda kuruskan badan , asalkan anda tahu kemampuan tubuh badan anda menahan rasa lapar . Dan jangan lupa waktu makan malam yang paling sesuai untuk anda mengawal berat badan adalah pada 6.30 sehinggalah 8.30 mlm . Jadi buatlah pilihan yang tepat agar anda mendapat hasil dari usaha yang anda lakukan  . 

Sekiranya anda ingin mendapatkan produk Herbalife untuk dijadikan menu makan malam untuk kuruskan badan , lantik saya sebagai Coach Herbalife anda untuk saya membantu anda . Produk Herbalife juga terdiri dari pelbagai pilihan untuk membantu anda turun berat badan secara lebih sihat dan mengekalkannya . 

Hubungi saya untuk mendapatkan analisa kesihatan percuma untuk mengetahui produk Herbalife mana yang sesuai untuk anda .



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...