3 TIPS SIHAT TURUN BERAT BADAN

Salam semua

Ketahui 3 tips sihat untuk turun berat badan 

Memang ramai diantara kita diluar sana yang ingin turun berat badan . Sebenarnya tidak susah untuk turun berat badan sekiranya kita benar - benar inginkannya dan sejauh mana disiplin untuk kita melakukannya atau pun tidak . Selain dari penjagaan pemakanan seharian anda adakah anda tahu tips sihat turun berat badan cara yang selamat , mudah dan mendapat hasil yang anda inginkan ?

Dengan melakukan sedikit pengorbanan dan digabungkan dengan teknik tertentu pasti akan memberikan hasil turun berat badan dan anda akan nampak lebih sihat . Apa yang lebih penting adalah dengan memilih cara yang anda rasa selesa dan sesuai dengan kehidupan anda sekarang . 

Mungkin anda boleh melakukan cara yang mudah seperti tips sihat turun berat badan berikut :



Tips 1# : Bersenam 

Bersenam adalah salah satu cara yang sangat bagus untuk anda meningkatkan kadar kecergasan , membakar lemak didalam badan kita dan secara tidak langsung ia akan membantu untuk menurunkan berat badan . Selain daripada itu bersenam juga akan membantu untuk menguatkan otot - otot , tulang dan sendir , otot yang kuat dan sihat akan membantu didalam membentu badan yang lebih menarik dan langsing .

Bersenam juga sangat baik untuk perkembangan jantung dan mengurangkan risiko sakit jantung , dapatkan bantuan dari trainer jika perlu . 

Tips 2# : Makan makanan seimbang 

Makan seimbang adalah makanan yang mempunyai cukup zat , mineral , vitamin yang lengkap dimana badan kita perlukan didalam seharian kita . Jangan sesekali skip waktu makan anda sekiranya anda ingin turun berat badan cepat . Jika terdapat kekurangan kepada keperluan didalam badan , badan akan berasa cepat lapar kembali dan tidak bertenaga . 

Dengan pemakanan yang seimbang ini , kita akan rasa lebih bertenaga didalam seharian kita . Baca bagaimana shake Herbalife sebagai makanan diet seimbang anda

Tips 3# : Minum Air Kosong !

Kenapa minum air kosong yang banyak sangat diperlukan oleh badan anda ? Ini kerana 80% dari badan kita terdiri daripada air . Jadi untuk anda turun berat badan , kita perlukan air secukupnya sekurang-kurangnya 2 liter sehari . Ia akan membantu untuk membuang lemak - lemak melalui air kencing selain dari peluh . 

Jadi sekiranya kita kekurangan air , bagaimana lemak - lemak yang terdapat didalam badan kita akan dibuang . Cuba elakkan dari mengambil minuman manis serta bersoda kerana minuman ini sangat tinggi kandungan gula dan akan menambah kalori didalam badan . 

Inginkan lagi tips sihat turun berat badan untuk membantu anda mendapat hasil turun berat badan dengan lebih cepat dan selamat ? Dapatkan 5 tips bakar kalori dengan cepat secara sihat ini . 

Saya bantu sesiapa sahaja yang serius dan bersedia untuk turun berat badan dengan cara yang sihat dan selamat . Lantik saya sebagai Coach Pengurusan Berat Badan anda dengan menggunakan produk Herbalife .   

Zarida Abu Bakar merupakan seorang Coach Herbalife yang telah berjaya turun 24kg dengan produk Herbalife dan bersedia membantu ramai orang untuk menguruskan berat badan untuk jadi lebih cantik dan bertenaga dengan menggunakan nutrisi Herbalife 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...